Pages: [1] 2 3 ... 10
 1 
 on: Today at 02:40:51 pm 
Started by Vahha - Last post by otto-gambit
Так было раньше. Теперь старик учит этикету до 4 ранга ((
В багфиксе изменили его обучение, заменив притворство на хитрость, вроде, так как притворство совсем не подходило к текстовому описанию и в целом малополезно. Ему задано три навыка, которые он тренирует. Скрипт выбирает самый слаборазвитый навык и повышает его.

а какие навыки кроме этикета?

 2 
 on: Today at 01:23:07 am 
Started by Vahha - Last post by menyalin
Так было раньше. Теперь старик учит этикету до 4 ранга ((
В багфиксе изменили его обучение, заменив притворство на хитрость, вроде, так как притворство совсем не подходило к текстовому описанию и в целом малополезно. Ему задано три навыка, которые он тренирует. Скрипт выбирает самый слаборазвитый навык и повышает его.

Теперь и возможности выполнить квест Кормчих став вассалом Гэлия нет ((
Это был подтвержденный разработчиками баг.

 3 
 on: Today at 01:15:53 am 
Started by Sunfire - Last post by menyalin
My guess is that ITEM.DAT causes a crash due to a mismatch of the shields list, because the other mods I installed didn't have an item.dat among the files.

Is there a way to open that file and edit it? I don't know wich format it actually is.
Here the tool for DR file:
http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,7549.msg154818.html#msg154818
And here the tools for AoD:
http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,7437.msg150643.html#msg150643

 4 
 on: Yesterday at 08:36:07 pm 
Started by Sunfire - Last post by SWhite
Shields Rebalance mod.

Modification:
- added 4 unique attacks to each of the shields types and their in-game descriptions (see screenshots). Their critical strikes deals some minor damage, but wouldn't kill the opponent without holding any weapon in any slot;
- changed shields mechanics - shield THC penalty decreases with the rise of Block skill level from 0 to 15 (but no more than shield THC penalty itself). This will allow to use larger shields more effectively with the Block skill progression. Combat pop-up hints reflects this, while combat summary screen doesn't.

Languages: EN, RU.

Installation:
1) Download the archive.
2) Unpack it to the ./mods/ folder in the game dir.

Download link:
https://drive.google.com/open?id=1NPfYjN3N8hKiz766PJqtoWCOK94DkiMS

Screenshots:
https://drive.google.com/open?id=0B_7LLaL2_sHuUTdWSHJjdEhtbFk
https://drive.google.com/open?id=0B_7LLaL2_sHuak9vWGhKVzU3eFk
https://drive.google.com/open?id=0B_7LLaL2_sHuZTU2eFR0VFBidlk
https://drive.google.com/open?id=0B_7LLaL2_sHuSi1oRTZMXzM1Mmc

This mod is fully compatible with Community Edition mod.

Hello, I'm trying to port this mod into dungeon rats for personal use, but I ran into an issue.
I already installed other AoD mods with success, so I know for a fact it is possible to port them.
My guess is that ITEM.DAT causes a crash due to a mismatch of the shields list, because the other mods I installed didn't have an item.dat among the files.

Is there a way to open that file and edit it? I don't know wich format it actually is.

 5 
 on: Yesterday at 02:36:51 pm 
Started by Vahha - Last post by otto-gambit
Рынок
Идем к старику на рынке в доме рядом с торговцем коврами. Он за 500д учит этикету-притворству на 15 очков. У нас 3 этикета и 2 притворство. В итоге мы получаем:
повышение притворства с 2 до 3 ранга притворство и еще +5 очков н.о.

Так было раньше. Теперь старик учит этикету до 4 ранга ((

Теперь и возможности выполнить квест Кормчих став вассалом Гэлия нет ((

 6 
 on: Yesterday at 10:22:33 am 
Started by Vahha - Last post by otto-gambit
после удаления-переустановки игры и перестановки баг фикса + CE
баг с задвоением боевого опыта исчез, но астролябия так же недоступна

 7 
 on: April 16, 2019, 08:59:04 pm 
Started by Eric Matyas - Last post by Eric Matyas
Hey guys,

Here are this week’s new tracks. Free to use with attribution. Enjoy!

8-BIT ANTICS – Maybe for a cute retro-2D game? Or something else?
https://soundimage.org/chiptunes-3/

THE ANT HILL GANG SADDLES UP AGAIN – And they’re off…the most incompetent gang to ever (attempt to) ride across the west. They’ll probably get lost. Anyhow, this might be fun in a comedic western-themed piece.
https://soundimage.org/funny-6/

TECHNO RANDOMNESS – Unlike many of my tracks that are built layer by layer, this one was done “live” (in real-time) by improvising with two of my synths at the same time. Perhaps useful in some kind of wacky technology-based puzzle game?
https://soundimage.org/puzzle-music-4/

DYSTOPIAN SUNSET – Perched atop a mile-high structure, the machine-being stares out over the shimmering grid, wondering what the night will bring.
https://soundimage.org/sci-fi-7/

 8 
 on: April 16, 2019, 09:42:41 am 
Started by Sunfire - Last post by Maliuta88

Это первичная чисто функциональная и недоработанная версия инвентаря, не будет "инвентарного тетриса" (это как раз про рассовывание по квадратикам, я думаю), будет автосортировка - там дальше Винс ответил. Так что рано расстраиваться. :-)
[/quote]

Хех, точно, прочел ветку.

 9 
 on: April 16, 2019, 03:31:51 am 
Started by Sunfire - Last post by menyalin
Инвентарь расстроил. Нет ничего более раздражаюшего, чем рассовывание вещей при перегрузе по квадратикам, особенно когда маленький кастет по объему занимает место как массивный жилет. Лучше бы оставили список как в предыдущих играх серии.
Это первичная чисто функциональная и недоработанная версия инвентаря, не будет "инвентарного тетриса" (это как раз про рассовывание по квадратикам, я думаю), будет автосортировка - там дальше Винс ответил. Так что рано расстраиваться. :-)

 10 
 on: April 16, 2019, 02:00:00 am 
Started by Vahha - Last post by Sunfire
Убивал стрелы+ яд. причем последнего врага - девушку только стрелами. все равно задваивается. больше пока нигде такой баг не видел.
Кинь сэйв с начала боя.

не работает кнопка - взаимодействовать с астролябией. Только выбросить.
Астролябия только в Сломанном мосту и СЕ модах работает. Кидай сэйв, проверю.

Pages: [1] 2 3 ... 10